Az online edzésprogram több néven futott már, de tulajdonosai egy idő után egyre kevésbé tudtak azonosulni ezekkel. Zavaróvá vált számukra, hogy nincs egységes arculat/márka mögöttük, hiányoznak a tudatos választások, az elköteleződés valami mellett. Határozott és tettrekész nőknek szóló új fejlesztéseik megvalósítása elakadt ott, hogy az eddig használt márkaelemeket már komolytalannak érezték.
✦ Márkastratégia
✦ Közösségimédia-megjelenés
✦ Márkanév és mottóadás
✦ Logó és arculati rendszer
✦ Arculati útmutató
Kíváncsi vagyok a projekt részleteire >>>
Az elszánt és határozott elképzelésekkel érkező alapítók már a helyzetfeltáró megbeszélés során ráébredtek, nem tudnak a márkaalapokkal kapcsolatos kérdéseinkre válaszolni, szükségük van arra, hogy a segítségünkkel elmélyedjenek saját értékeik vizsgálatában, a márkaszemélyiség megalkotásában.
Beneveztek hát márkaalapozó szolgáltatásunkba is, ahol végre ráláttak, mi különbözteti meg őket versenytársaiktól, sikerült kristálytisztán megfogalmazni missziójukat, együtt meghatároztuk az ideális vásárlóikat, közelebb kerültek azok valódi igényeihez, összeszedtük a munkájukat jellemző legfontosabb értékeket. Mindezek után pedig részletesen kidolgoztuk a márkaszemélyiséget.
Mivel nagyon szoros anyagi és időkeretek között dolgoztunk, a brand story kidolgozása nélkül vágtunk bele a névadási folyamatba. Ezt akkor bántuk meg először, amikor márkanévadáskor ránéztünk az első brainstorming hatalmas névlistájára. Szem előtt tartottuk a márkaszemélyiséget és a program küldetését, de olyan végtelen volt a lehetséges témák, fogalomkörök sora, hogy nehéz volt fogódzót találni.
A névadás kapcsán fontos szempont volt, hogy magyar legyen, és asszociációt ébresszen a mozgással kapcsolatban, sportosságot, erőt, lendületet, energiát sugározzon (ezen szavak kerülésével), és klub neveként, a tagok megszólításáként is használható legyen. Az életmódváltás/ átkapcsolás, kiteljesedés, jó formába kerülés, „megyek veled” kulcsszavak vezettek, de egy jól eltalált történet sokkal jobb kereteket adott volna a munkánknak.
A befutó Formaflow név összefoglalja az alakformálás, jó energiák, szárnyalás, flow-ban lét fogalmait és jól alkalmazkodik a különböző kommunikációs helyzetekhez.
Több stílustáblát és logóverziót prezentáltunk, Attila és Zsani az általuk megálmodott vásárlói élményt tartották szem előtt választásuk során.
A Formaflow új logója ennek megfelelően csak az lehetett, aminek körkörös, forgó F-eket idéző formája megmutatja
- a „fordítok-változtatok az életemen” elhatározás lelkesedését,
- a „flow-ban vagyok, imádom, amit itt együtt csinálunk” érzés energiáját
- a közösség dinamikáját, ahol mindig vannak aktívabb és kevésbé aktív tagok
- a csapat, a törzs erejét, ami segít kitartani elhatározásod, céljaid mellett.
A stílustáblák már felvillantották a folytatásban elkészülő social média kreatívokat, melyeket következetesen használva egységessé válik a cég megjelenése minden felületen.
A honlap fejlesztése, az e-mail marketing rendszer leveleinek dizájnja az átadott arculati útmutatóhoz igazodva zajlik (nem általunk), hogy a márkaelemek használata tényleg minden minden platformon következetes lehessen.
Részlet visszajelzésükből:
„A nagyjából 6 órás, intenzív brand sprintnek köszönhetően kristálytisztává vált számunkra, hogy pontosan kik alkotják a célközönségünket, mi a missziónk, melyek vállalkozásunk értékei. Sikerült az online szolgáltatásunknak egy olyan, a vállalkozásunk szellemiségét leíró pompás új nevet és mottót találni, mellyel mi, és a jövőben valószínűleg a célközönségünk is maximálisan tud azonosulni. Arculatunk is helyre került: nem csak a weboldalunk lesz egységes, de minden más online felületen is homogén lesz a kommunikációnk, mely számunkra felér egy teljes renoválással.”