fbpx

Mosolybor branding (pro bono)

2023 júliusában egy Facebook csoportban közzétett poszttal kezdődött. Árvay Angelikától hallottunk először a Mosolybor jótékonysági projektről: „Örömmel kapcsolódnánk másokkal, hogy láthatóbb legyen a kezdeményezés. Eddig nem volt külön facebook oldal, idén létrehoztunk egyet (tegnap), viszont szuper lenne egy logo. Így ha van olyan grafikus, aki éppen ráér és jó lehet portfólió bővítésnek, akkor örömmel fogadnánk. Ugyanitt szövegíró is jöhet…”

A tokaj-hegyaljai borász- és más, a vidéken tevékenykedő tíz nő összefogása és borlicit kampánya a Boldogkőváraljai Gyermekotthon lakói és dolgozói életébe szeretne örömet vinni. Muszáj volt melléjük állnunk (nem a portfolióbővítés miatt).

✦  Márkastratégia

✦  Arculati útmutató

✦  PR cikk

✦  Brand story

✦  Közössségimédia-megjelenés

✦  Nyomdakész köszönőkártya

✦  Szlogen

✦  Video script

✦  Logó és arculati rendszer

✦  Kampánytámogatás

Kíváncsi vagyok a projekt részleteire >>>

Mosolybor logó arculattervezés

A közös munkát brand sprinttel – márkastratégiai alapozással – kezdtük. A workshopon a Mosolybor csapatból Angin kívül Palkó Gabriella, a jótékonysági licit ötletgazdája vett részt. Végig ők ketten képviselték a többieket, a szükséges pontokon bevonva, tájékoztatva társaikat az eldöntendőkről. A célok egyértelműek voltak, az értékek tisztázása gyorsan ment. A márkaszemélyiség megtalálásához hosszabb fejtörésre és gondos mérlegelésre volt szükség, de az eredmény végül mindenki megelégedésére szolgált. 

A brand story workshopon megkerestük azt a történetet, ami együttérzést ébreszt a megszólítani kívánt adományozókban, ugyanakkor egy számukra is ismerős helyzetet mutat meg. Végiggondoltuk a motivációikat, és elemeztük érzékeny pontjaikat. Végül olyan történet született, ami nemcsak a gyűjtés kedvezményezettjei, hanem a leendő támogatóik életéből is felidéz képeket, így erős érzéseket vált ki, és aktivitásra ösztönöz. A csapat azonnal a magáénak érezte, el is határozták, hogy így ahogy van, közzé fogják tenni. (Ez ritkaság, általában nem szokták megmutatni, maximum pár részlete köszön vissza mottóként vagy a céges honlap „Rólunk” oldalán.) Most sajtóanyag, kampányvideó készült belőle, amellett, hogy – természetesen – sokat hozzáadott az arculati rendszer kialakításához is.

Az arculat tervezésekor szem előtt kellett tartanunk a résztvevők már meglévő vizuális irányaihoz történő igazodást.

Mielőtt a két, teljesen különböző stílustáblát és logóverziót prezentáltuk volna, azon tanakodtunk, mi melyiket választanánk. Nem tudtunk dönteni. Velünk ellentétben Angi és Gabi szinte azonnal letette a voksát. Pár órán belül a többiektől is megérkezett az egyöntetű jóváhagyás, így véglegesedhetett a logó, melyen a kör formába rendezett borospoharak középen egy szívben egyesülnek, utalva az összefogás erejére, céljára és fontosságára. 

Mosolybor brand logó arculat tervezés

A kép matrica formájában rákerül a licitre bocsátott exkluzív borcsomagok minden palackjára és a többi ajándékra, és természetesen a köszönőkártya dizájnjának is része lett.

A social média kampányt új borítóképpel és a friss arculatba illő posztsablonokkal támogattuk, a  sztoristratégiai javaslatcsomag pedig nemcsak az idei borlicitet segítette témaötletekkel, de a jövőbeli kampányokhoz is sok muníciót ad.